Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan zodat jij je optimaal kunt voorbereiden op jouw rit. Zowel voor als tijdens de Ronde van Noord-Holland. Heb je een vraag over de Ronde van Noord-Holland en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij uiteraard graag om jouw vraag te beantwoorden.

Inschrijving

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving open? 
De inschrijving voor de Ronde van Noord-Holland 2022 gaat op maandag 15 november om 09.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 11 april 2022, of eerder als we uitverkocht zijn.
 
Als we nog niet uitverkocht zijn, kan je een startbewijs bemachtigen via de Late Bird inschrijving van 12 t/m 20 april 2022.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar de inschrijfpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving beheren.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een na-inschrijving? 
De inschrijving sluit op 11 april 2022, of eerder als we uitverkocht zijn.
 
Als we nog niet uitverkocht zijn, kan je een startbewijs bemachtigen via de Late Bird inschrijving van 12 t/m 20 april 2022.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.
 
Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren, overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens, verwachte eindtijd en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen.

Jouw afstand wijzigen kun je doen door contact met ons op te nemen via dit formulier.

 Je kunt jouw gegevens wijzigen t/m 14 maart 2022.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.
 
Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 14 maart 2022 schriftelijk annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie en klik je op jouw Ticket. Vul bij ‘Toewijzen’ het e-mailadres in van de persoon aan wie je jouw aankoop en/of startbewijs wilt toewijzen. Vergeet niet ook jouw extra producten aan die persoon toe te wijzen.
 
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 14 maart 2022, een ticket toewijst, kunnen wij de naam op het startnummer niet meer wijzigen.
 
Je kunt jouw inschrijving t/m 22 april 2022 toewijzen aan iemand anders. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De Algemene voorwaarden vind je hier.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Deelnemers tot en met 12 jaar kunnen slechts deelnemen onder begeleiding van een volwassene.
Shirt
Is er een wielershirt beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over de wielerkleding.

Ik ben vergeten een wielershirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kan t/m 14 maart 2022 een wielershirt en/of wielerbroek bestellen.
Stuurbordje
Wordt mijn stuurbordje thuisbezorgd?
Ja, in de week van het evenement ontvang je jouw stuurbordje per post.
 
Let op! Indien je als Late Bird hebt ingeschreven ontvang je in de week van het evenement een e-mail over het ophalen van jouw stuurbordje.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn stuurbordje met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startnummer op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn stuurbordje niet ontvangen. Wat nu? 
Als je op woensdag voor het evenement geen startnummer hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier.

De naam op het stuurbordje is verkeerd. Kan ik de naam op het stuurbordje veranderen?
Als een startnummer eenmaal is gemaakt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden.

Ik heb een stuurbordje overgenomen. Wordt mijn stuurbordje bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum van 14 maart 2022 een inschrijving overneemt, ontvangt de oorspronkelijke deelnemer het stuurbordje. Je dient onderling te regelen dat het stuurbordje bij jou terecht komt.

Ronde van Noord-Holland 2022

Start/finish
Waar is de start? 
De start en finish in Alkmaar is bij het Wielerstadion, Sportpaleis Alkmaar.
De start en finish in Hoorn is bij IJsbaan De Westfries.
De start en finish in Purmerend is op de Koemarkt.

Wat zijn de starttijden?
Klik hier voor de startijden.

Mag ik eerder/later starten?
Starten is alleen mogelijk tussen de aangegeven tijden.
Medaille/herinnering
Krijg ik een herinnering aan mijn deelname? 
Wanneer je de Ronde volbrengt ligt het bekende Ronde van Noord-Holland tegeltje voor je klaar bij de finish!
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
Je kunt finishen tot 17.00 uur.
Verzorging
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Lees hier meer over de verzorgingsposten en de routekaarten voor de locaties van de verzorgingsposten.
Medisch
Is er medische hulpverlening aanwezig?
Lees hier meer over de medische ondersteuning.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren? 
Lees hier meer over de bereikbaarheid.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
Bij elke startlocatie is een Helpdesk.
Faciliteiten
Zijn er toiletten?
Op de start- en finishlocaties en bij de verzorgingsposten zijn toiletten aanwezig.

Is er douche- en omkleedgelegenheid? 
In het wielerstadion in Alkmaar en bij IJsbaan de Westfries in Hoorn kan je gebruik maken van de kleedkamers en de douches (mits de corona-maatregelen dit toelaten!).

Kan ik mijn kledingtas ergens inleveren? 
Het is niet mogelijk kledingstukken of tassen af te geven. We adviseren je om in fietskleding naar de start te komen.

Overig

Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze Helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan ook achteraf even bij onze organisatie via dit formulier.
Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

COVID-19

Coronamaatregelen
Vindt het evenement in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2022 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.

Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in de weken voor het evenement. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.
Afgelasting
Wat gebeurt er als het evenement wordt afgelast?
In het geval dat het evenement wordt afgelast, dan ontvangen alle deelnemers restitutie van het inschrijfgeld, minus de redelijke kosten die Le Champion heeft gemaakt ter voorbereiding op het evenement.

Voor de exacte omschrijving verwijzen we je naar de Algemene voorwaarden.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!